13 oct 2009

diferenciar el rol de jugador al d'entrenador

Avui m'agradaria parlar sobre el fet de la diferència de rols que ha de tenir una mateixa persona quan és jugador i quan és entrenador. Moltes vegades el fet de portar una cosa a l'altra banda pot portar molts problemes i considero que són dos àmbits diferents i que un no hauria de barrejar.
Com a jugador et deus a un equip, tens un entrenador el qual tens que obeïr, fer les coses que et digui que has de fer, i aquesta és la teva missió. Un entrenador quan agafa un equip ha de tenir unes idees sobre que fer amb l'equip que té i les ha de dur a terme. En el fons, si la cosa no va bé, a qui es carregaran serà a ell, i miraran de posar un altre. Per tant, els jugadors són només peces en mans de l'entrenador, que la única missió que tenen és fer complir les ordres de l'entrenador. Fins aquí tenim clar el rol a complir quan un és jugador, ara bé, moltes vegades aquest mateix jugador també pot portar altres equips, fer funcions d'entrenador i tenir les seves idees de com fer les coses. Aquí és on comencen els problemes, aquests es produeixen quan potser no s'està d'acord amb les ordres que et diu el teu entrenador, ja que potser tú a l'equip on entrenes ho faries d'altra manera.
Als meus inicis com a entrenador també jugava a bàsquet, potser, inclús habia arribat a considerar que l'entrenador que tenia no servia, per mi, podia ser dolent, ens intentava explicar que féssim coses que a mi m'havien ensenyat que no es devien fer així, però era l'entrenador i és qui manava. Podia fer dues coses, o fer el que ell em manava (tot i que considerés potser no la millor opció en aquell moment) o fer el que jo creia convenient, però, teniem un problema, això no era el que l'entrenador m'havia manat, per la qual cosa, senyor, a la banqueta!!!!! Em vaig poder adonar que no debia barrejar rols, que com a jugador em devia a l'entrenador que tenia i que havia de fer el que em digués, i que com a entrenador ja ensenyaria als meus jugadors de la forma que jo creia que era com es tenia que fer.
Desde que sóc entrenador, aquest fet amb jugadors també m'ha passat, parlo en general i no vull només centrar-me en l'actualitat. Comento la meva experiència i és aquesta. Crec que existeix gent que aixó no ho diferència, i creuen que només el que ell pensa està bé, pero se n'oblida del més important, quan ets a pista, quan ets jugador, no estàs allà per fer el que tu creguis, estàs allà per fer el que et diuen (tant et sembli bé o malament) i d'aixó no se n'adonen.
M'agradaria que amb aquest comentari fer pensar a la gent si és troba en aquesta situació (són jugadors i entrenadors) si intenten diferenciar o si, en el fons, fiquen la seva part entrenadora dins de la part jugadora, en contra dels comentaris que pugués fer l'entrenador.

No hay comentarios:

Publicar un comentario